Health & Beauty Praktijk Body Action

Bewegingsbanken

Billenbank (staat gelijk aan: 1000 heuprollingen)



Zachte ritmische beweging helpt vetkussentjes op heupen, buik, zitvlak en dijen af te breken en geeft je een vaste en gladdere huid. Verstevigt de buik-, rug- en bilspieren, tevens mobiliseert het de bekkenbodemspieren en de wervelkolom. De bank werkt vochtafdrijvend, stimuleert de bloedsomloop, reguleert de bloeddruk en helpt cellulitus te verwijderen.

Isometrische oefening: Druk de benen tegen de zijkanten van de bank, trek de tenen naar u toe, aanspannen buik- en bilspieren en de bekkenbodem kantelen. 10 seconden aanspannen en 10 seconden ontspannen. Na enkele minuten kunt u een lichte tinteling voelen in het lichaam, dit komt door de bloedsomloop die gestimuleerd wordt. Het zandzakje ligt op de buik, om de rug te helpen tegen de bank aan te drukken.


Taille-buik-heupbank (staat gelijk aan: 900 achterwaartse beenheffingen)



Hierbij gaan uw benen op en neer, waarbij overtollige centimeters op lendenen, buik en heupen verdwijnen. Training voor de bil- buik- en bovenbeenspieren, tevens extra oefening voor de taille- en bekkenbodemspieren. Versterkt tevens de onderrugspieren en helpt cellulitus te verwijderen.

Liggend op de buik: strek de voeten en twist met de heupen (niet rollen).


Benenbank (staat gelijk aan: 3 kilometer wandelen)



Deze soepele ronddraaiende beweging is een effectieve beenoefening, voor zowel de binnen-, buiten-, als de voorzijde van de benen en tevens voor de kuiten. Verbetert de bloedsomloop in de onderste ledematen. Helpt overtollig vet verminderen op buik,benen, taille, heupen en zitvlak.

Gedurende 10 seconden ringbewegingen maken knieën bij elkaar en de ski’s voorzichtig duwen, 10 seconden knieën  uit elkaar en de ski’s aantrekken.


Sit-up-bank (staat gelijk aan: 90 sit-up's)



Werkt met u om uw boven- en onderbuik en diafragma te trainen terwijl de onderrug versterkt wordt. Helpt ook op deze plaatsen vetkussentjes af te breken.

Rugleuning omhoog: uitademen, aanspannen buikspieren, tenen naar u toe. Rugleuning naar beneden: inademen en ontspannen


Schouderbank (voor de algehele houding)



Oefeningen voor het gehele bovenlichaam. Verstevigt en verslankt : bovenarmen,borststreek, taille, buik, kuiten, dijen en recht de ribbenkast voor een betere zuurstoftoevoer. Maakt vastzittende nek- en schouderspieren los, verbetert de totale kracht en soepelheid van je lichaam en verbetert de houding.

Isometrische oefening met het hele lichaam door het strekken van de armen, aanspannen buikspieren en voeten naar u toetrekken.


Relax- en roeibank (voor de totale onstpanning)



Deze bank ontspant alle spieren weer en voorkomt bij de meeste mensen spierpijn. Verbetert de bloedsomloop, reguleert de bloeddruk en helpt het lichaam af van overtollig vocht en afvalstoffen, terwijl het de huidcellen een zachte warme gloed geeft. De darmen, nieren en hormonen gaan beter functioneren. Na afloop van de banken veel water drinken (± 2 liter op een dag). Dit mede opdat de nieren geactiveerd worden. Na afloop van de eerste keer kunt u misselijk worden of hoofdpijn krijgen, omdat overtollige afvalstoffen afgevoerd worden.

De bank doet u relaxt voelen en geeft u nieuwe energie. U kunt met deze bank tevens roeien. Dit verstevigt de arm- en borstspieren.


Belangrijke informatie
Na afloop van de banken hebt u oefeningen gedaan die gelijk staan aan 7,5 uur grondgymnastiek!
Alle apparaten worden jaarlijks gekeurd.

Medisch
De oefeningen die bij de banken staan, zijn alleen bestemd voor mensen die geenmedisch klachten hebben! Voor mensen met rug-, spier- en knieklachten gelden andere oefeningen.
De banken geven verlichting bij o.a.: rugklachten, fibromyalgie, reuma, artrose, arthritis, nek- en schouderklachten, stress, menstruatieklachten, te hoog cholesterol, incontinentie, migraine, hoge/lage bloeddruk, spataderen, diabetici enz.
Als tijdens de behandeling de klachten verergeren, zeg het ons dan, wij kunnen de oefeningen dan voor u aanpassen, of een oplossing proberen te zoeken samen met onze deskundige. Wij willen u graag helpen.

Figuurcorrectie
Mensen die aan overgewicht lijden dienen een dieet te volgen in combinatie met de banken.Iemand die alleen figuurcorrectie wil op enkele plaatsen, dient er een goede eetgewoonte op na te houden! Laatstgenoemden zien na ongeveer 10 keer al vaak resultaat. Voor een dieet kunt u ook bij ons terecht.

Als u de oefeningen te passief vindt, geef dit dan ook even aan. We kunnen ze verzwaren.onze salon is geschikt voor mensen van 16 tot 100 jaar! Af en toe treden bij mensen hoofdpijn en duizeligheidsverschijnselen op. Geeft u dit even aan, we gaan dan o.a. even extra op uw ademhaling letten!

Koffie en thee na afloop gratis!